Regeneráció légzéssel

Az ember élete egy lélegzetvétellel kezdődik, s egy mély kilégzéssel ér véget. A lélegzet befolyással van testünk összes működésére.

Az uralma alatt állunk.

Ám csupán csak addig, amíg uralmunk alá nem kerül. Így minden élethelyzetben a segítségünkre lehet. Képes testünk valamennyi funckiójának összehangolására. Képes gyógyítani. Képes arra, hogy megmutassa Istent és a kozmoszt, és egyesítsen velük.

Egyetlen ember van, aki megváltoztathatja az életedet: Te magad

Egy egyszerű gyakorlat: Vegyünk fel egy kényelmes ülőpózt. Az egyenes tartás elősegíti az energia áramlását. A gyakorlatot végezhetjük fekve is. Teljesen vagy félig hunyjuk le a szemünket. Pillantásunk irányuljon kissé lefele. Lélegezzünk az orrunkon át mélyen az alhasba, majd a szánkon keresztül engedjük ki a levegőt. Számoljunk minden lélegzetvételnél egészen lassan, először csak háromig. Érzés szerint fokozatosan számoljunk egyre tovább. Cél a hosszú belégtés és kilégzés. Ha már 10nél járunk az azt jelenti, hogy 15-20 mp-ig tart a lélegzetvételnük, vagyis percenként 4-5 lélegzetet veszünk. Tartsuk ezt a légzéstempót legalább 5 percig. Gyakoroljuk naponta 3-5-ször, de a legjobb ha életünk részévé válik és valahányszor csak eszünkbe jut, végezzük el.

Ez a gyakorlat élénkíti a hipofízist. Olyan hormonokat szabadít fel, amelyek a stressz ellen hatnak. Szervezetünk regenerációra kapcsol. Élénkülnek és felgyorsulnak a gyógyulási folyamatok. Ez a gyakorlat segít a magas vérnyomás csökkentésében is. A tartósan lassú légzési ritmusnak mélyreható fiatalító és élethosszabbító hatást tulajdonítanak. Az olyan magas kort megélő állatok, mint például az elefánt, a teknős nyolcszor vesznek lélegzetet percenként.

Lélegezzünk hát, és váljunk szabaddá!

Részlet Marcus Schirner: Légzéstechnikák c. könyvéből